نقش فایروال ها در امنیت شبکه

یکی از وظایف مدیران شبکه تعیین نقش فایروال ها در امنیت شبکه و نصب و پیکربندی آن ها در سازمان است که نقش بسیار مهمی در امنیت و محافظت از آن دارد و از آن در برابر تهدیدات داخلی و خارجی محافظت می کند.

نقش فایروال ها در امنیت شبکه

نقش فایروال ها در امنیت شبکه

روتر

همه ما نام “روتر” را شنیده ایم. روتر وسیله ای است که دو یا چند شبکه مختلف را به هم متصل می کند یا به عنوان پلی بین آنها عمل می کند. هنگامی که شبکه داخلی سازمان به اینترنت متصل باشد ، به طور کلی فرض بر این است که شبکه در برابر تهدیدات ناشی از شبکه های خارجی آسیب پذیر است (در اینجا شبکه خارجی اینترنت است).

فایروال (firewall) وسیله ای است که بین یک شبکه داخلی و یک شبکه خارجی (اینترنت) قرار دارد تا تمام ترافیک یا داده های ورودی و خروجی را فیلتر کند ، که به آن “فیلتر بسته بندی” نیز می گویند. مدیر شبکه پس از خرید تجهیزات امنیتی Fortigate ، قوانین خاصی را برای فایروال های آنها تعیین می کند که برای ارزیابی داده های ورودی و خروجی استفاده می شود.

نقش فایروال ها در امنیت شبکه

بر اساس موارد فوق ، این نقش به دو دسته مهم تقسیم می شود:

یک مانع دفاعی در برابر تهدیدات خارجی ایجاد کنید تا از ارتباط مهاجمان احتمالی مانند هکرها با روتر جلوگیری کند.

از زیرساخت های شبکه در برابر آسیب های داخلی محافظت کنید. به عبارت دیگر ، ارتباطات خروجی با روتر را محدود می کند. با این کار ویروس ها ، keylogger ها یا بدافزارها از طریق روتر پخش نشده و در شبکه پخش نمی شوند. این بدافزار می تواند سعی کند داده های حساس مانند گذرواژه را برای هکرها ارسال کند. فقط یک فایروال می تواند با جلوگیری از ارتباطات خروجی ، از این اتفاق جلوگیری کند.
علاوه بر موارد فوق ، یک راهنمای خرید فایروال مناسب شامل شرح فایروال های سخت افزاری است.

این فایروال ها به شما امکان می دهد با استفاده از یک دستگاه فیزیکی از کل شبکه خود در برابر دنیای خارج محافظت کنید.

این دستگاه بین شبکه شما و اینترنت نصب شده است. فایروال سخت افزاری بسته های داده را هنگام انتقال بررسی می کند و سپس داده ها را طبق قوانین از پیش تعیین شده مسدود یا منتقل می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *