تفاوت http با https

اگر از اطلاعات سایت خود محافظت نکنید ممکن است به سایت شما حمله سایبری شود و اطلاعات کاربران شما به خطر بیفتند. زمانی که شما محافظی برای داده های سایت خود ندارید آدرس سایت شما با http  آغاز میشود و زمانی که برای اطلاعات سایت خود محافظ داشته باشید آدرس دامنه شما با https  آغاز میشود (یعنی همان HTTP به همراه یک لایه امنیتی اضافی ) اگر قبل از نام دامنه، یک قفل سبز وجود داشته باشد، سایت شما ایمن است.

مزایای HTTPS

  • HTTPS از وب سایت محافظت بیشتری می کند (زیرا داده هایی که به سرور ارسال شده رمزگذاری می شوند و هیچ شخصی توانایی سرقت، هک کردن یا مشاهده داده های خصوصی را ندارد.
  • داده هایی که از طریق سایت های HTTPS منتقل می شوند قابل تغییر و خراب شدن نیستند.
  • موثر در بهبود سایت در مبحث سئو و بررسی این مورد توسط گوگل
  • سرعت لود سریع تر در HTTPS
  • GOOGLE به وب سایت های امن علاقه بیشتری دارد و ۸۵٪ از کاربران اینترنت از خرید در وب سایت های ناایمن اجتناب می کنند. به این معنی که مزایای سئو که در عوض از آنها دریافت خواهید کرد، از هزینه اندکی که برای نصب می پردازید بیشتر خواهد بود.

اضافه شدن این لایه امنیتی با فعالسازی گواهی ای تحت عنوان گواهیSSL  انجام میشود. شرکت های هاستینگ گواهی SSL را به کاربران عرضه میکنند.تلاش نت نیز در میان خدمات متنوع خود  فعالسازی گواهی SSL  را نیز قرار داده است.که مراحل فعالسازی را بترتیب توضیح خواهیم داد. 👇🏻

نحوه سفارش پکیج گواهی SSL از تلاش نت :

  1. ابتدا وارد پنل کاربری خود در تلاش نت شوبد.
  2. از منوی سمت راست زیر منوی سرویس ها وارد بخش سرویس های من شوید.
  3. روبروی سرویس مورد نظر روی مدیریت محصول کلیک کنید.
  4. باکمی اسکرول به پایین صفحه و بخش پکیج های وورد پرسی برسید/ در این بخش روی نصب گواهی SSL کلیک کرده و مراحل سفارش را تکمیل کنید.

اقدامات لازم بعد از فعالسازی پکیج SSL

پس از انجام این مراحل لازم است تمامی لینک هایی که با ادرس HTTP شروع میشوند را به HTTPS تغییر دهید.برای همین منظور باید تنظیمات را در وورد پرس انجام دهید، برای اموزش این تنظیمات به لینک زیر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *