رکورد CNAME چیست؟

رکورد CNAME چیست؟ در واقع CNAME مخفف Canonical Name است و هدف اصلی آن ایجاد نام مستعار یا تغییر نام دامنه به دامنه دیگر است.

رکورد CNAME را می توان یک دامنه مستعار نامید. بیشتر سرورها چند وظیفه ای دارند. رکورد CNAME برای اختصاص چندین نام مستعار به یک سرور استفاده می شود. بعضی اوقات شرکت ها با مارک های مختلف تمایل دارند که ترافیک را به سایت اصلی خود اختصاص دهند ، در این صورت آنها از رکورد CNAME استفاده می کنند.

رکورد CNAME چیست؟

رکورد CNAME چیست؟

تغییر مسیر دامنه فقط به یک دامنه محدود نمی شود. می توانید از ضبط CNAME برای هدایت وب سایت خود به کانالی مانند YouTube استفاده کنید. هر دامنه ای که در مرورگر قابل دسترسی باشد حق دارد به وب سایت شما هدایت شود.

شما می توانید از سوابق CNAME به طور نامحدود در تنظیمات وب سایت استفاده کنید ، فقط مطمئن شوید که یک حلقه تکراری ایجاد نکنید زیرا این باعث ایجاد حلقه برای مدت نامحدود می شود.

مولفه های یک رکورد CNAME چیست؟

رکورد CNAME دارای دو قسمت اصلی به شرح زیر است:

نام های میزبان – هر میزبانی که به عنوان منبع این رکورد تهیه کنید قابل قبول است ، می تواند دامنه یا زیرمجموعه ای از دامنه باشد که همگی امکان پذیر و قابل قبول هستند.

مقصد – این دقیقاً همان مکانی است که می خواهید ترافیک وب سایت را که می تواند در هر کجا باشد ، هدایت کنید. دامنه دیگری یا قسمت دیگری از وب سایت.

چگونه می توان رکورد CNAME را تغییر داد؟

تغییر یا افزودن رکورد CNAME بسیار آسان است. ابتدا وارد صفحه کنترل دامنه شوید. اکنون باید صفحه مدیریت DNS یا کلمات مرتبط را پیدا کنید. از آنجا که میزبان وب شما ممکن است متفاوت باشد ، شما معمولاً باید این بخش را با نام دامنه پیدا کنید.

چند نکته دیگر در مورد نحوه تغییر سوابق CNAME
تغییر سوابق CNAME آسان است ، اما مواردی وجود دارد که می تواند کار را پیچیده کند و روند مدیریت داشبورد را برای شما دشوارتر کند.

اولین چیزی که می تواند مشکلی ایجاد کند ، انتشار رجیستری است. هر بار که رکوردی تغییر می کند ، مدتی طول می کشد تا تغییر در وب سایت اعمال شود. معمولاً یک ساعت تا یک روز طول می کشد ، اما معمولاً دیگر طول نمی کشد.

به عنوان مثال ، اگر پس از تغییر رجیستری به یک وب سایت مراجعه کنید ، ممکن است مرورگر شما نسخه قبلی را ذخیره کرده باشد و نتیجه تغییر رجیستری را مشاهده نکنید. پاک کردن حافظه پنهان مرورگر این مشکل را برطرف می کند. ساده ترین راه پاک کردن حافظه پنهان در Google Chrome است.

در آخر ، سوابق CNAME می تواند عملکرد سرور شما را کند کند. این بدان معناست که هنگام مراجعه به دامنه یا زیر دامنه ها ، ممکن است کاربران وب سایت مدتی را برای رفتن به پیوند جدید صرف کنند. نیازی به گفتن نیست که این مسئله چیز مهمی نیست ، مگر اینکه بیش از ده میلیون بازدید داشته باشید یا صدها هزار دامنه را در روز مدیریت کنید. با این حال ، این یکی از مواردی است که باید به خاطر بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *