چگونه یک دامنه را به یک سرور یا یک هاست متصل کنیم؟

یادگیری نحوه اتصال دامنه به هاست با وجود سادگی بسیار مهم است. دلیل این اهمیت نیاز وب سایت یا برنامه شما برای دسترسی به یک آدرس خاص و ساده است. در اینجا میخواهیم بدانیم چگونه یک دامنه را به یک سرور یا یک هاست متصل کنیم؟ بنابراین با ما همراه باشید تا نحوه اتصال دامنه به هاست را توضیح دهیم.

چگونه یک دامنه را به یک سرور یا یک هاست متصل کنیم؟

چگونه یک دامنه را به یک سرور یا یک هاست متصل کنیم؟

نحوه اتصال دامنه به میزبان از طریق DNS انجام می شود. DNS یا Domain Name System سرویسی است که دامنه ها را به آدرس های IP تبدیل می کند. نحوه تنظیم dns بر روی میزبان داشتن مقادیر NS برای سرور DNS میزبان است. هر میزبان دو یا چند آدرس NS اختصاصی دارد که باید در دامنه خود تنظیم کنید.

چگونه یک دامنه را به یک سرور یا یک هاست متصل کنیم؟

در نحوه اتصال دامنه به هاست دو حالت پیش می آید:

1- دامنه و هاست از یک شرکت میزبان خریداری شده است.
اگر دامنه و هاست را از یک مکان خریداری کرده اید ، باید دامنه را به نام سرورهای میزبان (سرورهای نام DNS) مانند dns1.iranhost.com یا dns2.iranhost.com از شرکت میزبان خود متصل کنید. اگر شرکت میزبان از اتوماسیون خوبی برخوردار باشد ، دامنه توسط شرکت به طور خودکار به میزبان متصل می شود ، در غیر این صورت این مراحل را دنبال کنید:

به پنل میزبان بروید و نمایه خود را در حساب شخصی خود وارد کنید.
در این حالت ، اگر میزبان و دامنه را از یک مکان خریداری کرده اید ، باید نام سرورهایی را که از طریق ایمیل از طرف شرکت میزبان برای شما ارسال می شوند به دامنه متصل کنید.

  • بعد از اینکه این کار را انجام دادید، اسامی سرور هاستینگ (DNS nameservers) خود را یک به یک وارد کنید. دقت کنید که در هر خط فقط یک Nameserver را وارد کنید و بعد از اینکه اسامی سرورها را وارد کردید روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *