ساب دامین

ساب دامین

ممکن است شما با ساب دامین آشنایی داشته باشید و فکر کنید که درک دقیقی از آن دارید؛ اما در واقع ساب دامین پیچیدگی هایی دارد که باعث می شود آن ها عضوی بی نظیر در سیستم اینترنت تلقی شوند. شاید فکر کنید که به طور کامل با زیر دامنه آشنایی دارید اما در واقع ممکن است نکاتی در این زمینه وجود داشته باشد که از آن اطلاعی نداشته باشید. به طور مثال آیا می دانید که دامنه ها چه تاثیری در رتبه ی جستجوی سایت شما دارند؟! دانستن اطلاعاتی در این زمینه می تواند برای شما نتایج مهمی در بر داشته باشد و تاثیر مطلوبی بر روی کار شما خواهد گذاشت.

ساب دامین

ساب دامین

همان طور که از اسم آن نیز مشخص است sub domain در واقع بخشی از دامنه اصلی شما می باشد و به همین دلیل نیز به آن دامنه فرعی و یا زیر دامنه گفته می شود. در واقع زیر دامنه برای کمک به سازماندهی و حرکت بخشیدن به بخش های مختلف وب سایت اصلی مورد استفاده واقع می شود. برای این که بهتر کاربرد زیر دامنه را درک کنید بهتر است که مثال بزنیم. تصور کنید که در یک وب سایت اصلی شما به فروش یخچال می پردازید.

کاربرد ساب دامین

با وجود این که زیر دامنه بخشی از دامنه ی اصلی محسوب می شود اما توسط موتور های جستجو به صورت یک بخش مجزا به حساب می آید. به همین منظور نیز می توان از زیر دامنه ها برای ساماندهی وب سایت ها استفاده نمود. شرکت ها به دلایل مختلفی از زیر دامنه ها استفاده می کنند؛ اما عمده ترین دلیل برای استفاده از زیر دامنه ها این است که به یک صفحه ی وب هویت جداگانه ای در نتایج جستجو بدهید.

و در عین حال نیز بخشی از وب سایت اصلی را نیز حفظ نمایید. نکته ای که وجود دارد این است که باید به کاربرانی که دارید نیز دقت کنید. به طور مثال اگر بازدید کنندگان سایت شما از تمام کشور ها می باشند باید وب سایت تان را به زبان های مختلف ترجمه کنید. در غیر این صورت می توانید ساب دامین برای وب سایت تان ایجاد کنید تا کاربران بتوانند از آن ها بازدید کنند. در واقع ایجاد صفحه های جداگانه برای سایت های چند زبانه آسان تر و کم هزینه تر می باشد.

تست کردن وب سایت جدید

در واقع یکی از رایج ترین کاربرد های زیر دامنه ها یا sub domain استفاده از آن ها برای آزمایش بروزرسانی یا ایجاد یک وب سایت جدید می باشد. در واقع به این شکل شما می توانید برنامه ای مانند وردپرس را در زیر دامنه ی خود داشته باشید و از آن به عنوان یک بخش کاملا مجزا از وب سایت اصلی استفاده نمایید. همچنین می توانید به روز رسانی ها خود را در زیر دامنه آزمایش کنید

تا قبل از انتشار آن ها در سایت اصلی نحوه عملکرد آن ها را مشاهده کنید. هنگامی که می خواهید از زیر دامنه ها برای آزمایش استفاده نمایید، دامنه فرعی به عنوان یک صفحه ی پنهان عمل می کند و به این صورت شما به راحتی می توانید ویژگی های جدیدی که می خواهید در سایت اصلی به کار ببرید را در این صفحه ی پنهان و زیر دامنه استفاده کنید و نگران این نباشید که کاربران ممکن است که آن ها را مشاهده کنند و یا مشکلی ایجاد شود.

تفاوت ساب دامین با ساب فولدر چیست؟

ساب فولدر یا زیر شاخه، بخشی از سایت است که به صورت یک پوشه در زیر شاخه اصلی دامنه ایجاد می‌شود. ساب فولدر جزو دامنه اصلی محسوب می‌شود و بعد از پسوند دامنه می‌آید. مثلاً در آدرس https://www.Sample.com/Blog/  وبلاگ در یک ساب فولدر قرار گرفته، نه ساب دامین.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *