خرید هاست و دامنه

هاست و دامنه

یکی از مهم‌ترین نکات که قبل از راه‌اندازی سایت باید به آن توجه شود، خرید هاست و دامنه مناسب است. در کنار هم قرار گرفتن هاست و دامنه امکان نمایش سایت را در اینترنت برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این دو فاکتور تاثیراتی بر روی سرعت و سئو سایت نیز دارند. بنابراین هر دامنه‌ای را ثبت نکنید و در هرجایی هاست نخرید. ابتدا به سراغ تعریف دامنه و نکات مهم در خرید دامنه مناسب می‌رویم.

خرید هاست و دامنه

خرید هاست و دامنه

انتخاب دامنه مناسب

دامنه نامی است که برای سایت انتخاب می‌کنید. بازدیدکنندگان با وارد کردن این آدرس در موتورهای جستجو می‌توانند به سایت مدیرآفرین دسترسی پیدا کنند.
مورد دیگر پسوندی است که برای سایت انتخاب می‌کنید. .com رایج‌ترین پسوندی است که برای سایت انتخاب می‌شود اما تنها گزینه نیست.
.ir اگر تمایل دارید که سایت خود را با پسوند ایران نیز داشته باشید می‌توانید .ir را نیز ثبت نمایید. ثبت دامنه ir نسبت به دیگر دامنه‌ها هزینه بسیار کمتری دارد و به صرفه‌تر است.

. net
.org
.biz
.co
.info
.me

از دیگر دامنه‌های معمول برای پسوند هستند. در صورت نیاز می‌توانید بیش از یک دامنه برای سایت انتخاب کنید. به این شکل بازدیدکننده با وارد کردن هرکدام از دامنه‌ها در موتورهای جستجو به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند.

تقریبا هرنامی که بخواهید می‌توانید برای دامنه انتخاب کنید اما تمام آنها به یک اندازه ارزش ندارند. بهتر است نکاتی را در انتخاب دامنه رعایت کنید تا یک دامنه ارزشمند و ماندگار برای سایت خود داشته باشید.

مدت زمان ثبت دامنه: نکته‌ای که وجود دارد این است که گوگل بسیار به مدت زمان ثبت دامنه توجه می‌کند. دامنه خود را چند ساله ثبت یا تمدید می‌کنید؟

هر چه این مدت زمان بیشتر باشد به گوگل نشان می‌دهید که سایتی هستید که هدف طولانی مدتی از راه‌اندازی آن دارید. بنابراین به جای تمدید هر ساله سایت، آن را برای سه، پنچ یا حتی ده ساله تمدید کنید.

کوتاه بودن نام دامنه:

اشتباه بزرگی است که مانند برخی از افراد شش ماه را صرف انتخاب یک دامنه خاص، منحصر به فرد و یونیک کنید. شما به تنها چیزی که نیاز دارید یک نام مناسب است. تنها رعایت نکات ساده در انتخاب دامنه کافی است. نام دامنه را کوتاه انتخاب کنید تا به خاطرسپاری آن راحت باشد.

Farazasangostareshgharb.com انتخاب چنین نام دامنه‌ای اشتباه بزرگی است. اصل کوتاه، مختصر و مفید را در انتخاب دامنه رعایت کنید. اگرچه استفاده از خط تیره یا اعداد در نام دامنه مجاز است اما تا حدامکان نام دامنه را ساده نگاه دارید.

کلمه کلیدی در نام دامنه:

از کلمه کلیدی کسب و کار در نام دامنه استفاده کنید. البته این مورد نکته کلیدی در سئو سایت نیست و اهمیت گذشته را ندارد. اما باز هم انتخاب دامنه با کلمه کلیدی در الویت است. اگر فردی در زمینه فروش موبایل فعالیت می‌کند، استفاده از کلمه mobile در نام دامنه مفید است.

انتخاب شکل دامنه

برخی از نام‌ها را می‌توان در انگلیسی به چند شکل مختلف نوشت. این اسامی را کنار بگذارید. فرض کنید در نام کسب و کار شما کلمه “پویش” وجود داشته باشد. کلمه پویش را می‌توان به چند شکل مختلف نوشت.

Pouyesh
Pooyesh
Poyesh

اگر فردی نام پویش به گوشش بخورد هنگامی که بخواهد وارد سایت شما بشود دقیقا نمی‌داند با کدامیک از سه مورد بالا طرف است.

بررسی وضعیت دامنه: همیشه به این شکل نیست که نام دامنه‌ای را انتخاب کنید و بعد سریعا ثبت نمایید. شاید مجبور شوید که چند روز را صرف انتخاب نام دامنه کنید چون تمام نام‌های انتخابی شما ثبت شده‌اند. برای بررسی اینکه آیا نام دامنه‌ای ثبت شده است یا خیر. می‌توانید از دو روش اقدام کنید.

وارد سایت who.is شوید و نام دامنه مورد نظر را وارد کنید. این سایت به شما خواهد گفت که این دامنه آزاد است یا با چه پسوندهایی قبلا ثبت شده است.

یا وارد سایت هر شرکتی که تصمیم به خرید دامنه از آن دارید، شوید. در بخش ثبت دامنه، دامنه را وارد کنید تا اطلاعاتی همانند سایت who.is به شما نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *