هاست لینوکس/ یونیکس

تمام اطلاعاتی که روی یک سایت مشاهده می کنید، تمام تصاویر، مطالب، فایل ها، ویدئو ها و… همه و همه روی یک host ذخیره شده اند که به یک اینترنت پر سرعت و پر قدرت جهانی به صورت شبانه روزی متصل شده است. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین host و سیستم های شما وجود دارد این است که هاست ها معمولا به صورت 24 ساعته به اینترنت متصل هستند تا بتوانند اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهند. از ویژگی های هاست لینوکس – یونیکس می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

ویژگی های هاست:

هاست لینوکس/ یونیکس

هاست لینوکس/ یونیکس

  • فضایی کوچک در سرور
  • دسترسی از طریق اینترنت
  • دسترسی به صورت 24 ساعته

برای ایجاد سایت به چه چیزهایی نیز است؟

هاست و کاربرد های آن، یکی از مواردی است که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. شما باید برای ایجاد یک سایت حرفه ای و قدرتمند، فاکتورهای مهمی را در نظر داشته باشید. همان طور که در ابتدای مقاله به نام هاست چیست اشاره کردیم، برای این که بتوانیم یک سایت را راه اندازی کنیم به سه چیز نیاز داریم که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد:

  • دامنه یا Domain
  • هاست یا Hosting
  • سیستم مدیریت محتوا

هاست لینوکس/ یونیکس

زیرا لینوکس / یونیکس یک نسخه بهبود یافته از ورژن سیستم عامل لینوکس یونیکس میباشد . برای استفاده از هاستینگی که سیستم عامل آن مبتنی بر لینوکس است، سیستم عامل مورد استفاده بر روی کامپیوتر مهم نمیباشد.

 ویژگی استفاده هاست لینوکس

تا سال های اخیر پیش سیستم عامل لینوکس در دسترس بود و اگر شما یک کاربر نبودین نمی توانستید هیچ ویژگی بخصوصی بر روی این سیستم عامل داشته باشید .  ارائه دهندگان این سیستم عامل تمام سعی خود را کرده اند تا کاربران مدیریت وب سایت های خود را آسان تر و راحت تر انجام دهند. در صورتی که شما فقط یک مبتدی باشید شما کنترل پنل هایی که شامل رابط وب باشند را می توانید براحتی پیدا کنید.

قابلیت اطمینان هاست لینوکس

کارشناسان در این زمینه معتقد هستند که پلت فورم های مبتنی بر لینوکس یکی از قابلیت اطمینان ترین نوع سیستم عامل میباشند ، اما به طور عمده این بستگی به تنظیمات حرفه ای دارد . بنابراین کیفیت و ثبات وب هاستینگ مبتنی بر لینوکس ، بستگی به تنظیماتی دارد که مدیر سرور بر روی آن اعمال می نماید.

عملکرد هاست لینوکس

لینوکس می تواند مقدار زیادی از فرآیندها یی که در یک زمان رخ می دهند را اداره کند ، این به شما امکان دریافت امکانات بیشتر از سرور را می دهد .

 

زبان

یوینکس طیف گسترده ای از زبان های نرم افزاری را پشتیبانی می کند. رایج ترین برنامه های کاربردی شامل:  سی ، سی پلاس پلاس ، شل ، پرل ، تی سی ال ،  پایتون ، جاوا ، و پی اچ پی می باشد.

پشتیبانی هاست لیوکس

پایگاه داده های ام اس کیو ال و مای اس کیو ال برای یونیکس در دسترس میباشند . انتخاب هر یک از این پایگاه داده بستگی به نیازهای شما و پیشنهادات ارئه دهنده خدمات شرکت هاستینگ  دارد.

چرا هاستینگ مبتنی بر لینوکس / یونیکس؟

همانطور که من در بالا اشاره شد استفاده از این پلت فورم ارزاتر و راحت تر از دیگر پلت فورم ها میباشد . تمام اسکریپت های موجود مانند پی اچ پی بهترین کارکرد را در هنگام استفاده وب هاستینگ مبتنی بر لینوکس را خواهند داشت . هاستینگ مبتنی بر لینوکس امکانات به روز رسانی در هنگام استفاده از شل یا دسترسی از راه دور (تل نت ) را افزایش می دهد . پلت فورم های مبتنی بر لینوکس / یونیکس احتمالا پایدار ترین و قابل اعتماد ترین پلت فورم ها میباشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *