مایکروسافت تمامی برنامه‌های ویندوز ۱۰ را به تب هوشمند مجهز می کند!

همانطور که می دانید یکی از محبوب ترین ویژگی های ویندوز ۱۰

(با بیش از ۲۰،۰۰۰ رای) ، تب ها در فایل اکسپلورر هستند. تاکنون مایکروسافت در مقابل تب بندی فایل اکسپلورر و برنامه ها مقاومت زیادی کرده بود ولی این مقاومت ادامه نداشت و مایکروسافت قصد دارد گامی بزرگتر بردارد و تب ها را به برنامه های ویندوز ۱۰ اضافه کند. با وجود چنین تب هایی شما می توانید برنامه های خود را با هم ترکیب کنید. در واقع آنها جهت گروهبندی برنامه ها با یکدیگر طراحی شده اند. فرض کنید شما در حال کار بر روی یک سند Word هستید و هم زمان نیاز به تحقیق در وب و یا یادداشت برداری از یک برنامه دارید، شما می توانید با استفاده از تب ها همه این کارها را در یک پنجره واحد انجام دهید.

این ابزار به کاربران امکاناتی را ارائه می دهد که سبک استفاده از ویندوز را به طور کامل برای آنها تغییر خواهد داد و پس از گذشت مدت زمان کوتاه، متوجه می شوند که دیگر بدون این ابزار، نمی توانند از ویندوز استفاده کنند.

تب های هوشمند در ویندوز ۱۰

تب ها در ابتدا محدود به Universal App های ویژه ویندوز ۱۰ خواهند شد. مایکروسافت قصد دارد قبل از اینکه این ویژگی جدید، در دسترس همه قرار گیرد، در حد امکان بازخوردی از آن داشته باشد. پس ابتدا تسترهای ویندوز ۱۰ برای اولین بار در هفته های آینده این ویژگی ویندوز را که آن را Sets نامیده اند، تست می کنند. ولی اینکه چه زمانی این ویژگی در دسترس همه کاربران قرار گیرد هنوز مشخص نیست.

ویژگی تایم لاین در ویندوز 10 که بزودی شاهد آن خواهیم بود

همه برنامه ها در نهایت تب خواهند داشت!
مانند ویژگی Timeline ویندوز ۱۰، که در بیلد بعدی ویندوز در اختیار تسترها قرار خواهد گرفت، مایکروسافت قصد دارد که به کاربران iPhone و Android نیز اجازه دهد تا از Set ها استفاده کنند. بدین صورت که بتوانید برنامه های خود را در یک دستگاه تلفن همراه با هم ترکیب و گروهبندی کنید و سپس ادامه کارتان را بر روی کامپیوتر از سر بگیرید یا برعکس. در واقع این یک گسترش منطقی Timeline می باشد.

مایکروسافت قصد دارد ابتدا این تب ها را به برنامه های استاندارد دسکتاپ مانند File Explorer یا Notepad گسترش دهد و در نهایت به برنامه هایی مانند فتوشاپ که دارای نوار عنوان های سفارشی هستند برساند. مجموعه آفیس هم با بروزرسانی اوایل سال بعد، Set ها را پشتیبانی خواهد کرد. اما چالش واقعی مایکروسافت متقاعد ساختن توسعه دهندگان برای پذیرفتن آنها در تلفن های همراه است. می دانیم که این کار به راحتی قابل حل نیست. بنابراین انتظار می رود که این ویژگی ابتدا به آفیس و Edge تلفن همراه محدود شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *