تعرفه‌های جدید اینترنت از امروز لحاظ می‌شوند؛ بررسی گرانی توسط رگولاتوری

شرکت های ارائه دهنده

خدمات اینترنت از امروز (10 آذر 96) تعرفه های جدید اینترنت خود را به مشترکان ارائه می‌دهند و سازمان رگولاتوری نیز بر روی این تعرفه‌ها نظارت می‌کند.
تصویر تعرفه‌های جدید اینترنت از امروز لحاظ می‌شوند؛ بررسی گرانی توسط رگولاتوری
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر، طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقرارت ارتباطات در مورد نرخ‌های جدید اینترنت ثابت، شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت موظف هستند تا از امروز، دهم آذر 1396، طبق تعرفه های جدید اینترنت خود به مشترکانشان سرویس بدهند. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در ماه گذشته، مدل جدید فروش اینترنت ثابت (ADSL و فیبر نوری) موسوم به اینترنت غیر حجمی با مصرف منصفانه را تصویب کرد و در روزهای اخیر نیز شاهد انتشار جداول تعرفه های جدید اینترنت شرکت‌های مختلف بودیم.
تفاوت اینترنت حجمی سابق با مدل غیر حجمی فعلی
بر اساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تفاوت اینترنت حجمی سابق با مدل غیر حجمی فعلی، نداشتن محدودیت در سرعت است. رگولاتوری در این مصوبه، کف سرعت اینترنت را تعیین کرده و از اپراتورها خواسته تا با توجه به این کف سرعت، سرویس اینترنت را با حجم مصرفی منصفانه و در نظر گرفتن شرایط رقابتی به مشترکان خود ارائه دهند. همچنین این اپراتورها موظف شدند تا کیفیت سرعت را در 95 درصد زمان تضمین کنند.
همچنین شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت می‌تواند در مدل جدید فروش اینترنت ثابت، یکی از دو روش را برای سیاست مصرف منصفانه اعمال کند؛ به این شکل که یا در صورت پایان رسیدن حجم خریداری شده مشترک، سرعت اینترنت وی را به 128 کیلوبیت بر ثانیه کاهش دهد و یا مشترک پس از رسیدن به سقف حجمی مد نظر می‌تواند نسبت به خریداری حجم اضافه اقدام کند، اما اینترنت خریداری شده مشترک به هیچ وجه قطع نخواهد شد.

علاوه بر آن، طبق تعرفه های جدید اینترنت

، به اندازه هر میزان حجم مصرف اینترنت بین المللی، دو برابر مصرف اینترنت داخلی لحاظ می‌شود. به عنوان مثال اگر در قرارداد کاربر، 40 گیگابایت حجم مصرف اینترنت خارجی در نظر گرفته شده، باید حجم مصرف سایت‌های داخلی برای آن 80 گیگابایت باشد.
به گفته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، کاهش قیمت با تضمین سرعت و افزایش میزان مصرف حجم دانلود از جمله مزایای این مدل جدید فروش اینترنت خواهد بود. وی اعلام کرد یکی از اهداف مدل تعرفه جدید، ایجاد رقابت بین شرکت‌ها به منظور ارائه خدمات مناسب‌تر با قیمتی رقابتی‌تر به مشترکان نهایی است و اگر تعرفه‌های ارائه شده توسط شرکتی هزینه‌های مشترکان را افزایش دهد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آن را پیگیری و اصلاح خواهد کرد. این سازمان اکنون بررسی‌های خود را انجام داده و در صورت لزوم، اصلاحات مورد نیاز در تعرفه‌های اعلام شده از سوی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت را ایجاد می‌کند.

لازم به ذکر است که با اجرای مصوبه جدید، قراردادهای قبلی مشترکان با تعرفه‌های قدیمی همچنان پابرجاست و اپراتورها باید بر اساس مدل قبلی اینترنت حجمی به کاربر خود سرویس دهد، اما پس از اتمام قرارداد، امکان تمدید آن با شرایط قبلی ممکن نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *