نمایشگاه ایران کلاسیکا به روایت iPhone X

نمایشگاه خودروهای کلاسیک

ایران کلاسیکا ۲۰۱۷ امسال همزمان با دومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران از تاریخ 6 تا 10 آذر برگزار شد. کلیک نیز با دوربین آیفون X به شکار ماشین های این نمایشگاه رفت تا با یک تیر دو نشان زده باشد!

آیفون X توسط شرکت مدیاپردازش برای بررسی در اختیار رسانه کلیک قرار گرفته است. محصولات آیفون مدیا پردازش با ضمانت خدمات 18 ماهه که در یکسال اول شامل ضمانت تعویض است، در بازار به فروش می رسد.

کمتر پیش آمده که چنین اتوموبیل های قدیمی و لوکسی را در کنار هم و در یک نمایشگاه به معرض دید عموم بگذارند. خودروهایی قدیمی و نوستالژیک از برندهای مطرحی همچون بنز، بی ام و، آلفا رومئو، فولکس واگن و غیره در این نمایشگاه قابل رویت بود. اما حضور iPhone X در مجموعه کلیک باعث شد تا نمایشگاه ایران کلاسیکا را برای عکاسی انتخاب کنیم تا علاوه بر لذت تماشای این گردهمایی با شکوه خودروهای قدیمی و به یاد ماندنی، دوربین آیفون X را هم محک بزنیم.

دوربین آیفون X دارای دو سنسور جدید با کیفیت یکسان ۱۲ مگاپیکسلی است. لنز عریض با فاصله کانونی ۲۸ میلی‌متر و دیافراگم آن f/1.8 در برابر لنز تله فوتو با فاصله کانونی ۵۶ میلی‌متر است و دیافراگم f/2.4 دارد. این دوربین دوگانه همچنین مجهز به یک فلش LED چهارتایی و لرزشگیر اپتیکال است.

متاسفانه دور اکثر خودروها بسته شده بود تا مشکلی برای این خودروهای قیمتی پیش نیاید؛ همین امر موجب سختی در ثبت تصاویر شده بود.

تراپلن نام برند و مدل اتومبیلی بود که توسط کمپانی هودسون در شهر دیترویت و در فاصله سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۹ تولید می شد. هدف از تولید آن ساخت مدلی ارزان قیمت برای افزایش میزان فروش کارخانه بود. در سال اول تولید، نام برند این اتومبیل«اسکس تراپلن»بود، اما از سال ۱۹۳۳ فقط «تراپلن» نامیده شد.

در میان خودروهای آمریکائی آن دوران که به مراتب از سایز و قواره ای بزرگ تر برخوردار بودند، این اتومبیل در عین کوچکی، بسیار قدرتمند بود و مطابق استاندارد روز دنیا تولید می شد.

آلفا رومئو جولیتا (حدود سال‌ 1960 میلادی) – خودروی ایتالیایی

رولز رویس

حضور باشگاه فولکس واگن ایران در نمایشگاه ایران کلاسیکا یکی از جذاب ترین قسمت های این رویداد بود. خودروهای قدیمی این خودروساز آلمانی برای همه ما ایرانی‌ها بسیار نوستالژیک و جذاب است. اما جدا از این مسائل، حس خوب عکاسی از این خودروهای رنگارنگ با دوربین قدرتمند iPhone X غیر قابل انکار است.

دوربین دوگانه iPhone X توانایی ثبت تصاویر با جزئیات و دقت بسیار بالایی دارد؛ اما چیزی که بیشتر از امکانات دیگر، کاربر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، قابلیت ثبت تصاویر Portrait است. در این حالت سوژه اصلی فوکوس و پشت آن حالت Blur پیدا می کند. این ویژگی با امکان انتخاب انواع نورها آمیخته شده و حس و حال خاصی به عکاس می‌دهد.

قابلیت نورپردازی پرتره جزییات سوژه‌ عکاسی را تشخیص داده و چند نوع نورپردازی استودیویی مختلف را شبیه‌سازی می‌کند. ناگفته نماند که جنس تصاویر آیفون X به صورت پیش فرض کمی گرم و متمایل به نارنجی است.

مینی، خودرویی است که توسط شرکت بریتیش موتور و شرکت‌های بعد از آن از سال ۱۹۵۹ تا ۲۰۰۰ ساخته می‌شد. در ایران این خودرو بیشتر با عنوان خودروی مستر بین شناخته می‌شود. این خودرو تا حدودی به عنوان مشابه خودروی آلمانی هم‌زمان با فولکس قورباغه‌ای به شمار می‌رفت. در سال ۱۹۹۹، مینی بعد از فورد مدل تی به عنوان دومین خودروی تاثیرگذار سده شناخته شد.

دوربین آیفون X در زمینه ارائه دقیق رنگ‌ها و جزئیات در حالت های عریض و تله فوتو عملکرد عالی دارد.

برند مرسدس بنز برای همگان شناخته شده است. عکاسی با قابلیت پرتره دوربین آیفون X از لوگوی این خودرو بسیار هیجان انگیز بود.

برخی مواقع فوکوس خودکار دوربین آیفون X کند عمل می‌کند و از اجسام متحرک و در شرایط کم نور، تصاویر خوبی ثبت نمی کند. اما در محیط های داخلی با نور مناسب، خروجی تصویر بسیار عالی و تحسین برانگیز است. سنسور دوربین آیفون X بزرگ‌تر از نسل قبل است و تا ۸۳ درصد نور بیشتر جذب می‌کند.

در کل کار با دوربین آیفون X برای ما بسیار لذت بخش بود و حس متمایزی را نسبت به عکاسی با پرچمداران سایر برندها القا می کرد. دوربین آیفون X امتیاز 97 را از وب سایت DXOmark دریافت کرده و جایگاه مشترک با دوربین هواوی میت 10 پرو را از آن خود کرده است. بر اساس اطلاعات این وب سایت، گوگل پیکسل 2 تنها با اختلاف یک امتیاز در صدر جدول دوربین های گوشی های هوشمند قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *