سامسونگ قصد دارد شرکای خود را در منافع حاصل از فروش نیمه‌هادی‌ها سهیم کند

سامسونگ الکترونیکس در حال برنامه‌ریزی

برای اشتراک‌گذاری سود فروش نیمه‌هادی‌های تولیدی خود با شرکایش است. در اوایل هفته جاری، این شرکت خبر از تشکیل صندوق همکاری با سرمایه 15 میلیارد وون (13.8 میلیون دلار) داد و انگیزه‌اش از این اقدام را رسیدن شرکای خود به سود حدودا 50 میلیارد وونی، طی نیمه دوم سال 2017 اعلام کرد. این مبلغ، کمی بیش از 46 میلیون دلار یا نزدیک به 150 درصد بیش‌تر از سودی است که شرکای سامسونگ طی 6 ماهه ابتدای سال، دریافت کرده بودند.

طی دوره زمانی گذشته، این تولیدکننده اصلی تجهیزات در کره‌جنوبی، دارای 138 شریک تجاری منتخب و باانگیزه بود و به احتمال زیاد این تعداد در 6 ماهه دوم سال 2017 نیز تغییر چشم‌گیری نخواهد کرد. تمامی مشوق‌های عنوان شده از سوی سامسونگ، شامل پاداش‌هایی که این شرکت به کارمندان و مدیرانش پرداخت می‌کند، نیز می‌شود. اما بخش عمده این میزان به شرکای تجاری سامسونگ که از فعالیت‌های این کمپانی پشتیبانی نموده و اخیرا رشد چشمگیری را در زمینه کارایی تجربه کرده‌اند، اختصاص خواهد یافت.

 

همان‌طور که بر اساس آخرین گزارش مالی تلفیقی

که از سوی موسسه چائبل ارایه شده است، درآمد کمپانی سامسونگ طی 3 ماهه سوم سال جاری به 62.05 تریلیون وون یا حدودا 55.5 میلیارد دلار رسید و این شرکت موفق شد سود تقریبی 13 میلیارد دلاری را از این معاملات به جیب بزند. موفقیت‌های سامسونگ، عمدتا مربوط به فعالیت‌های بخش نیمه‌هادی این شرکت است که توانسته چندین رکورد را در زمینه کارایی، طی فصول اخیر به نام خود ثبت کند. زمانی که هنوز لی‌کن‌هی، ریاست سامسونگ را بر عهده داشت، این شرکت اقدام به تجمیع مبالغ پیش‌تر سرمایه‌گذاری شده نمود. بر اساس گزارشات، آقای لی از اواسط سال 2014 و پس از یک حمله قلبی، در وضعیت کما به سر می‌برد.

شماری از تحلیل‌گران حوزه صنعت، هم‌چنان نسبت به توانایی سامسونگ در حفظ کارکرد قدرتمند خود در بخش نیمه‌هادی و در بلندمدت مردد هستند و موفقیت اخیر این شرکت را با افزایش موقت میزان تقاضا برای حافظه‌های فلش و محصولات مشابه، مرتبط می‌دانند. با توجه به حبس لی‌جائه‌یانگ، رئیس این غول تکنولوژی، بسیاری از بخش‌ها، متناسب با میزانی که مورد استفاده قرار گرفته‌اند، هماهنگ نیستند و انتظار نمی‌رود که در آینده‌ای نزدیک، سرمایه‌گذاری جدیدی در زمینه‌های مورد نظر، از سوی این شرکت انجام شود. پیش از متهم شدن آقای لی به فساد مالی، رشوه‌خواری و اختلاس از صندوق‌های شرکتی، بحث احراز حق مالکیت صنایع بین‌المللی هارمن از سوی شرکت سامسونگ که در ابتدای سال جاری مطرح شده بود، در وضعیت مناسبی قرار داشت. اما بعدها وی به خاطر تخلفات خود به 5 سال زندان محکوم شد و اکنون فرآیند تجدیدنظر را پشت سر می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *